Salata ciperci, ardei, carne

Salata ciperci, ardei, carne
Recomandarea de azi:salata de cipuerci, arder si carne

Sunday 4 November 2012

Gugelhupf (Cozonac nemtesc)


Ok, sper ca nu te-am bagat in ceata cu numele, dar pur si simplu nu am gasit echivalentul in romana. Cel mai aproape ar fi cozonac, dar nu e chiar asa la gust.E specific nemteasca. In orice caz, a iesit.,.. o minune! Ca de obicei reteta dintr-o revista nemteasca








Ingrediente:
- 150 g stafide
- 30 ml vin sau lichior, rom, etc - ce ai (aromat). Eu am avut vin rosu
- 2 pachete drojdie uscata
- 250 ml lapte caldut
- un varf cutit sare
- 3 linguri zahar
- 450 g faina
- 2 oua
- 125 g unt
- optional zahar pudra si,sau topping pt ornat (eu am pus ambele)

Mai intai punem stafidele la inmuiat in vin plus un pic de apa- eu am pus cat sa le acopere
Lasam asa si ne apucam de coca.


Amestecam cele 2 plicuri de drojdie cu  o lingura de zahar si cu 6 linguri de faina din cea pe care ai pregatit-o. Adaugi si putin lapte, cat sa iasa o coca. Amesteci bine si pui intr-un loc caldut, 30 min sa creasca.
Eu am pus la cuptor, l-am incalzit un pic in prealabil. Daca ai alta solutie unde creste bine aluatul, spune-mi te rog si mie, ca nu mi-a venit alta idee.

Intre timp, amesteci restul de faina cu 2 linguri zahar, ouale, si restul de lapte. Amesteci cu mixerul cu padelele pt aluat adaugand din cand in cand cate o bucata de unt, pana iasa o coca cat de cat inchegata. Peste asta adaugi si coca pe care ai pus-o la crescut, si amesteci bine adaugand incet stafidele (scurse de vin).


Amesteci pana devine o coca inchegata si elastica.
Intre timp pregatesti forma cu unt si faina-  daca ai metalica. Eu mi-am luat din silicon, si nu necesita pregatire.
Am turnat coca inauntru si am pus la cad pentru 40 minute. In reteta scria o ora, dar dupa 40 minute deja mai avea un pic si dadea pe afara. Asa ca verifica din cand in cand, si cand a crescut de a umplut forma, pregatesti de pus la copt.



Am copt cam 35 minute la 180 grade. De fapt o sa vezi cand e gata, se intareste si arata mai aramie.


Intorci pe o farfurie si tadam;



Am pus zahar tos si topping de ciocolata .
Yammy!!

No comments:

Post a Comment